John Ajvide Lindqvist - Wpuść mnie

♫ Enej - Myla moja
„-Proszę pani? - Tak? - Skąd wiadomo, że się kogoś kocha? (...) - To jest różnie, ale... jest chyba tak, że kiedy się wie,że... a przynajmniej,kiedy nam się wydaje, że jest ktoś, z kim chciałoby się zostać już na zawsze. - I nie można bez niego żyć. - Właśnie. Jeśli dwoje ludzi nie może bez siebie żyć... to jest to miłość.”
 Po raz pierwszy w Polsce wielki talent w świecie literackiego horroru a pisarz, który w ostatnich latach stał się międzynarodową sensacją John A. Lindqvist to szwedzki autor stawiany obok Bentleya Littleaa, Neila Gaimana, a nawet Stephena Kinga. A Wpuść mnie to nowoczesna powieść psychologiczna o wampirach, która zmienia obowiązujące dotychczas zasady gatunku. Oskar mieszka z matką na sztokholmskim przedmieściu. Nieśmiały i zakompleksiony nie ma przyjaciół. W szkole jest przedmiotem nieustannych drwin i szyderstw, koledzy dręczą go i prześladują. Eli wprowadza się do sąsiedniego mieszkania. Jest rówieśniczką Oskara, ale nie chodzi do szkoły. I opuszcza dom tylko po zmroku. Nagle w okolicy zostaje znalezione ciało nastolatka a bez kropli krwi. Ale Oskara bardziej intryguje fakt, że to zginął jego prześladowca. A przecież jest ich wielu...
źródło: lubimyczytac.pl

Książka dosyć ciekawa. Sięgnęłam po nią, bo spodobał mi się film. Nie zawiodłam się. Może nie była nie wiadomo jak wciągająca, ale przyjemnie się ją czytało. Spokojnie mogę napisać, że jest to dobra książka. Na pewno nie wyląduje na półce ulubione, ale ma wysoką pozycję na liście książek przeczytanych.
„Kochany Boże, spraw, żeby wróciła. Dam ci, co tylko zechcesz. Wszystkie moje czasopisma, wszystkie moje książki, wszystkie moje rzeczy. Co chcesz. Tylko spraw, żeby wróciła. Do mnie. Proszę, dobry Boże”
Moja ocena: ★★★☆☆

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz